Sunday, January 31, 2010

Masih pasal cemburu

0
Aissssssssssssssh.... [orang cakap tak baik mengeluh!!]
Aku cemburu melihat (dan mendengar) kemesraan itu....[agh, rasa nak jerit]
Sudah lama sebenarnya aku menyedari kesilapan aku dan kebodohan aku terhadapmu. Tapi dalam pada itu, aku kecewa dengan kamu yang berhati batu dan tidak faham aku [dan mengabaikan aku lagi bila bersama temanmu].
Salahkah aku mengundur diri untuk memberimu ruang [dan kemudian aku dipersalahkan].
Kesimpulannya,
walau ada aku atau tidak disisimu, kamu masih bahagia. kamu masih ceria. kamu masih gembira.
Patutkah aku berpura tiada rasa terhadapmu lagi [dan berlagak biasa, aku suka lihat kamu].
Atau terus berpaling agar rasa itu jauh dariku [sekurang-kurangnya aku tak cemburu melihatmu]
Kalaulah kau bisa mengerti hatiku [patutnya dari dulu] dan tidak membiarkan orang lain diantara kita....

(termenung...)

No comments:

Popular Posts