Friday, January 29, 2010

Aku C.E.M.B.U.R.U

0

Ingin kubunuh pacarmu
Saat dia cium bibir merahmu
Didepan kedua mataku
Hatiku terbakar jadinya cantik
Aku cemburu

Ingin kubunuh pacarmu
Saat dia peluk tubuh indahmu
Didepan teman-temanku
Makan hati jadinya cantik
Aku cemburu

Meskipun aku pacar rahasiamu
Meskipun aku selalu yang kedua
Tapi aku manusia mudah sakit hatinya

Mungkin memang nasibku
Yang slalu menunggu
Untuk jadi yang pertama

Mungkinku katakan padanya saja
Bahwa aku juga milikmu
Bahwa aku juga.....
Bahwa aku juga kekasih hatimu

Ingin kubunuh pacarmu
Saat dia peluk tubuh indahmu
Didepan teman-temanku
Makan hati jadinya cantik
Aku cemburu .....


*Dewa 19 - Cemburu*

Lagu ni sebagai tema untuk post aku kali ini sahaja. bukannya aku meletakkan diri aku dalam situasi yang sebegitu tapi dalam situasi yang berbeda.

Maksud aku adalah bila aku suka melihat sesuatu yang cantik tapi dalam masa yang sama aku cemburu melihat gadis-gadis cantik, apatah lagi yang bergaya stylo. Tu belum termasuk aku cemburu melihat merpati dua sejoli (adakah ini tanda-tanda lanjut usia? hehehe). Jadi, kena la aku cepat-cepat cari teman lelaki. Kalau tak, lama-lama aku akan jadi lebih pelik sebab kesunyian tanpa kehadiran insan bernama kekasih.

Tapi betul ke kalau kita sendiri memang kita akan jadi pelik? macam cerita yang aku pernah dengar ni, "andartu" dekat office mesti baran la, mendengki dengan staf baru apatah lagi yang cun dan muda. kalau betul (alamak!!) aku mungkin sedang menghampiri fasa itu.. OMG!! ini SERIUS...

Jadi, bagaimanakah langkah-langkah untuk menjadi cantik dan bergaya stylo? dan bagaimanakah pula cara-cara untuk mencari pasangan kekasih? hm, mungkin kita patut mengkaji balik dari awalan.

Pertama:
Untuk tampil cantik, kena la buat perawatan wajah. Dengan mengamalkan meminum air campuran pucuk pegaga dan lobak merah yg telah dihancurkan akan menghasilkan kulit yang cantik .
Kedua:
Untuk tampil bergaya dan stylo. ops, maaf... masih belum dapat kukaji sebaik mungkin. tapi yang pasti, mesti yakin dan selesa dengan apa yang kita pakai. (malang sungguh...)

Ketiga:
Ni lagi satu. orang lelaki memang sukar difahami bagi aku. Ada seorang yang aku kenal ni, masa komen-komen di facebook memang selalu aja buat aku makan hati dan tersentap tapi bila berhadapan dengan dia tak pula sekejam ayat komen dia. selagi tak fahami lelaki, selagi tu la tak mungkin berhasil mencari kekasih. (huh! surrender la.. mak tolong carikan...)

No comments:

Popular Posts