Friday, February 5, 2010

keinginan (sesekali teringin)

0

Sesekali ku rasa teringin
Melewati hatimu yang dingin
Mendengar keluh resah
Semenjak kau kehilanganku

Tiap kali ku cuba hampiri
Makin deras degup jantung ini
Diranjang kian sepi
Ku sendiri...

Sesungguhnya tewas menghadapi
Malah ku akui sepi menghantui
Paling tidak berilah peluang
Ku berterus terang

Adakala ku rasa teringin
Bermesra denganmu bagai waktu dulu
Tapi bilakah semua ini
Akan jadi pasti bukan lagi mimpi
Kasihani diriku...

Ku wanita dengan airmata
Bukan untuk meminta simpati
Sekadar melepaskan
Rasa hati....

Ku mengharapkan...
Jendela hati...
Terbuka lagi...
Oh.. oh.. oh...

Shima~Teringin

Kesibukkan telah membataskan keinginan aku tapi dalam pada masa yang sama juga telah meningkatkan keinginan aku.

Apa yang membataskan itu?
1- Farmville aku sudah dua tiga hari tak tanam tanaman baru (kehilangan profit disitu) dan pokok-pokok buah-buahan yang belum dipetik buahnya (lagi tak petik, lagi lama la kena tunggu untuk berbuah lagi).
2- Cafeworld pun sama. makanan dah lama tak masak...
3- Hobi tidur aku terbatas...
4- Blogging pun terbatas.
5- Aktiviti riadah (dalam rumah aje...) pun terbatas.
6- Lukis2 dah tak sempat (saya suka lukis2 walauun tak cantik). ye, lukis dikasut...

Apa pulak yang meningkatkan keinginan?
1- MAKAN!!!! ni paling tak bagus... macam mana nak kurus kalau tak kawal makan. Asal tengk makanan je, makan... asal makan je, mesti menterkedarah..
2- Keinginan terhadap duit sentiasa meningkat ye.... yang ni aku suka. Bila kita asyik memikirkan apa yang kita nak, otak (bukan sejenis makanan @ otak2) akan membantu kita untuk merealisasikannya.

Aku harap aku akan didatangi idea yang bernas untuk memulakan business. Druckuler, teruskan usaha!!!

No comments:

Popular Posts