Monday, August 2, 2010

ko pe hal??

2
Wah, sempoi tak tajuk post kali ni?? Ah, persetankan itu semua. Ni aku nak habaq dan cerita ni...
Apa yang terlintas kat kepala otak korang dengan keluarga yang besar @ adik beradik yang ramai?? kemungkinan-kemungkinan jawapan adalah,
~meriah
~kecoh
~best
~cemburu sesama adik beradik
~lg?? miskin...huh, miskin???
Ya, ni pengalaman yang baru aku lalui semalam. Aku tak tau kenapa otak manusia ni sangat terpempam sehinggakan dia fikir macam tu. Dah berusia tapi tak berfikiran luas langsung, dan lagi satu... dia sangka dia kelakar. Agaknya betul lah dunia dia kecik.
Aku ada kawan dari Eropah (Dublin, Ireland), bilamana aku cakap famili aku besar, how big? sembilan orang adik beradik, dia cakap sikit. Di Eropah lebih besar familinya.
Miskin? hm...famili aku tak kaya @ senang sangat tapi kami tak merempat. Ayah dan mak aku besarkan kami semua dengan hasil titik peluh diorang sendiri. Ayah aku tak berjudi untuk mendapat duit cepat dan banyak atau mintak Ah Long @ ceti. Ayah aku tak pernah serahkan kami kat orang untuk bela. Apa lagi??
Famili aku bayar untuk api, air dan bakal menyusul, line telefon tetap ke rumah kami. Bukan secara percuma macam orang lain dapat.
Kak aku yang sulung nurse, yang kedua kerja di Bukit Aman dengan lepasan Diploma Kolej Yayasan Melaka dan sekarang buat degree secara part time , yang ketiga kerja di Puchong dengan lepasan degree dari UPM, adik aku sedang belajar kat UiTM Arau sekarang. yang seterusnya lepasan STPM dan belajar sekolah lagi. So, apa yang nampak kesiannya?? Pendidikan kami terjaga.
Hm, mungkin juga famili dia sikit sangat adik beradik, so terkejut la bila dengar sembilan. Oh, yala...dia mana ada anak sebab she's never married. KESIAN!!!

2 comments:

ZieSalikan said...

bestnya....ramai adik beradik..semua mcm bjaya je kan..bagus tul..

nurul_atiqah said...

thanks, mmg saya rs seronok punya ramai adik beradik...
plus, minat dan keutamaan kami lbh kurang (i liking that)
nak kata kami semua berjaya tu, belum lagi rsny...tp kami semua nak kearah itu. Harap kami dapat mengubah persepsi masyarakat terhadap keluarga besar mcm kami

Popular Posts