Sunday, March 29, 2009

sesuatu...

3
kadang2, manusia susah nk terima hakikat..
mcm2, bkn senang... dlu, aku slalu tegaskn, ckp je la bende y btul...
jujur... n mcm2 lg y sewaktu dgnnye...
wlaupn pahit utk diteln...

tp skg bru aku tau, ckp mmg sng.... nk buatnye blum tentu..
sebab aku sndri xmampu ntk jujur...
ble pkirkn effect, xmampu aku nk truskn...
rse mcm lelah...

bukn pembohongn, cuma berdiam.. suatu msa t'bongkar jgk...
tp klu dh xde org y nk cbe bongkrkn,
wat pe aku nk dedahkn...
satu kelemahan...

sgt xsangka aku...
mmg kejutn y sgt besar...
aku tau, mak aku sgt kecewa krena sgkanya aku wat silap..
tp bg aku y lebih tau, itulah stu PENGHINAAN....
bg org y xde perasaan @ hati kyu mmg la xperasaan..
tp bg insan y berjiwa sensitif mcm aku ni???

aku pn sgt konfius, knp bleh wat silap?
nk btulkn @ xpyh?
mcm da t'lmbat... tp kdg t'pk jgk aku..
lps aku let go 1, de y lg bgus dtg..
bgus utk dri aku.. syukur Alhamdulillah...
cme fkiran y t'ganggu sket jek..

sedey gak ble dgr mak aku kecewa ngn tndakn 2,
tp stelah diterangkn sebab,
sokong jgk mak aku wlaupn msih b'harap aku betulkn keadaan...
thanks mom, b'tuah aku jd anakmu...
mmg trasa jgk slh aku tp....

skg, aku nk survive jek...
tinggalkn jer bende2 y bleh membantutkn booster aku...

kadang2 manusia xsedar wat silap..
mcm aku, aku ingt aku xwat salah tp mcm ade jek..
sedar2 lyanan da xsme, ckp pn da len, kasar sket...
da malas nk lyn perangai ngade2...
mle sket2 jeling nyampah... n cobe cri alasan ntk xbersme...
asyik kne tinggal adalah salah stu..

kadang2 kte xsedar, dlm sibuk kte mncri pluang duit msuk,
de sesuatu y t'tinggal...
hati seseorg...
dan kte xsedar pn kesilapn tue....
bair jek die pergi cri penjge bru...

aku pn mata duitan jgk...
tp klu org tu aku syg, xde bnde y bleh lekakn aku..
klu aku kejar duit pn, duit tu utk org y aku syg...
bkn sume bnde bleh bli ngn duit...
klu bleh, aku nk beli msa silam....
xkn aku nk jmpe ngan sesuatu.

3 comments:

hayneemohamad said...

apesal jiwang sgt ni sahabatku

suraya said...

aik.... cm musykil je....

nurul_atiqah said...

skali sekala jiwang.. kc la can...

Popular Posts