Wednesday, July 7, 2010

selamat memandu...

2
Oh, kenapa posting hari ni sangat bosan tajuknya? Biarlah... ada sesuatu yang penting untuk dikongsi dengan pemandu-pemandu kat Malaysia ni.

Aku seorang penunggang motosikal, aku mengaku aku tak pandai sangat dan ada juga buat salah. Tapi aku tak pernah hon2 orang yang buat salah tau.

Sakit hati aku bila di 'hon' padahal bukan salah kita pun. Bawak slow ikut orang depan pun kena hon...Aku stop kat lampu merah pun kena hon. Bodoh la pemandu kereta tu, nak suruh aku langgar lampu merah la tu. Kalau aku kemalangan, salah siapa?? Kau nak bayar aku??

Ada yang keluar simpang mendadak, nak memotong kat selekoh, menghimpit dan macam-macam la. Macam mana entah dapat lesen.

Aku siap tampal sticker P lagi, jadi bagi can la... Tak payah la kalut nak potong. Motor jugak yang sampai dulu nanti (selit2, biasa la).
Akhir kata, memandulah dengan lebih berhati-hati dan Cool.


2 comments:

ZieSalikan said...

betul2 sbb ak pun pemandu macam ko jugak...hehe

nurul_atiqah said...

tu la style pemandu kat Malaysia ni. lg 1 aku perasan, kete buruk je y bawak style tu. cbe kete bmw ke, merce ke...berhati-hati je bawak kete

Popular Posts